Original title:
Gramatika v psanem projevu
Translated title:
Grammar in Writing
Authors:
Ondroušková, Světlana ; Bojarová, Marie (advisor) ; Matuchová, Klára (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The diploma thesis entitled Grammar in Writing focuses on the methods used in teaching grammar in writing, its application in practice and the consequent evaluation based on the progress of students. The theoretical part tries to explain the notion of writing as a skill, the methodology of teaching writing skills and grammar. It also introduces the Common European Framework of Reference for Languages - it explains the key competences for writing and the criteria for achieving particular levels. The practical part descibes the realisation of the course Grammar in Writing and detailed lesson plans. As a form of evaluation of the course a language portfolio was designed implementing the requirements of the Common European Framework of Reference for Languages. The practical part also includes the evaluation of the course based on students' work and the language portfolio.Diplomová práce s názvem Gramatika v psaném projevu je zaměřena na studium metod používaných ve výuce gramatiky v psaném projevu, jejich použití v praxi a následném vyhodnocení na základě reálného pokroku žáků. První část tvoří teoretický základ, který vysvětluje pojem schopnost psaní, popisuje přístupy ve výuce schopnosti psaní a gramatiky. Popisuje také Společný evropský referenční rámec pro jazyky - jak popisuje klíčové dovednosti pro psaní a kritéria pro dosažení jednotlivých úrovní. Druhá, praktická část popisuje realizaci kurzu Grammar in Writing a jednotlivé plány vyučovacích hodin a jako formu vyhodnocení kurzu navrhuje jazykové portfolio vypracované na základě Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Součástí druhé praktické části je i vyhodnocení kurzu a jeho úspěšnosti na základě prací žáků a jazykového portfolia.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/15157