Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Interakce v multisystémové problematice bronchopulmonální dysplázie - vliv fyzioterapie na plicní funkce nezralých novorozenců
Original title:
Interakce v multisystémové problematice bronchopulmonální dysplázie - vliv fyzioterapie na plicní funkce nezralých novorozenců
Translated title:
Interactions in multisystemic issues of bronchopulmonary dysplasia - the effect of physiotherapy on lung functions of premature newborns
Authors:
Ustohalová, Barbora ; Smolíková, Libuše (advisor) ; Zounková, Irena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce "Interakce v multisystémové problematice bronchopulmonální dysplázie - vliv fyzioterapie na plicní funkce nezralých novorozenců" pojednává o problematice péče o nezralé novorozence jak při hospitalizaci na JIP/ JIRP novorozeneckého oddělení, tak i po propuštění do domácího prostředí včetně sledování v Poradně komplexní péče pro rizikové novorozence. Nejvíce se zaměřuje na možnosti fyzioterapie u novorozenců s patologií bronchopulmonální dysplázie a poukazuje na nezbytnost úzké spolupráce fyzioterapeutů, sester a lékařů při každodenní péči o tyto děti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Diploma thesis "Interaction in multisystemic problems of bronchopulmonary dysplasia - effects of physiotherapy upon lung functions of immature infants" deals with relevant questions about care of immature newborns both during hospitalization at NICU and after discharge, inclusive of examination at Center for comprehensive care for risk newborns. Especially deals with possibilities of physiotherapy of newborns with bronchopulmonary dysplasia pathology and demonstrates the necessity of tight cooperation among physiotherapists, nurses and doctors during daily care of these children. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
bronchopulmonary dysplasia; comprehensive care; immature infant; respiratory distress; bronchopulmonální dysplázie; komplexní péče; nezralý novorozenec; respirační diskomfort
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/15140