Název:
Využití základních prvků řeckořímského zápasu ve výuce tělesné výchovy na základní škole
Překlad názvu:
Usage of basic elements of Greco-Roman wrestling for teaching physical culture on basic school
Autoři:
Žák, Jiří ; Štěpánek, Jan (vedoucí práce) ; Vejsada, Jindřich (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Využití základních prvků řecko římského zápasu ve výuce tělesné výchovy na základní škole Cíle práce: Cílem předložené diplomové práce je zpracování souboru prvků řecko římského zápasu koncipovaného do podoby metodické příručky pro učitele na základě výzkumných náborů a vytvoření návrhu tématického plánu výuky zápasu vhodného pro základní školy. Metoda: metodologická studie evaluace dotazování na postoje analýza dotazníků Výsledky: Zavádění úpolových sportů do školských výukových programů. Zlepšování vedení hodiny tělesné výchovy a vyvedení ze stereotypu zejména míčových her. Kladné hodnocení žáků a zlepšení jejich kondiční stránky.Zvýšený zájem žáků o bojový sport ze strachu a obav v dnešní době. Klíčová slova: zápas řecko římský, pra"\lidla, základní prvky, metodika výuky, úpolové sporty, srovnání materiálů, rozhodováníTitle work: Usage of hasíc elements of Greco-Roman wrestlíng for teaching physícal culture on hasíc school Purposes work: The maín goal of the presented díploma work ís to compile the elements of the Greco-Roman wrestling style to a form of a methodícal guíde for the ínstructors, hased on the research propaganda, and create the propsal ofa thematic plan ofthe tuitíons suitahle for the primary schools. Method: methodologícal studies evaluation postures questioning questionnaíre analysis Results: Setting up the resistance exercises to the schools education schedules. Improvement of the gym classes and hringíng out of the stereotypes, especially ofhall games. Possitive evaluatíon ofthe students and ímprovement oftheir physical form. Increasing interest of the students in the comhat sports as in consequences ofthe contemporary fears. Key words: wrestle Greco-Roman, rules, hasíc elements, metodology ofthe education, comhat sports, material comparison, decision makíng