Original title:
Levoruké dítě v primární škole dříve a v současnosti
Translated title:
History of left-handed pupils in primary school
Authors:
Koubíková, Jaroslava ; Hejlová, Helena (advisor) ; Křivánek, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na problematiku levorukého dítěte v primární škola dříve a v současnosti. Teoretická část se zabývá důležitými pojmy, jež souvisejí s lateralitou, dále vznikem a vývojem laterality a názory na přecvičování. Pozornost je věnována problematice přeučovaného levorukého dítěte a diagnostice laterality. Důležitou částí této práce jsou současná doporučení a pokyny pro výuku levorukých, jako je například způsob sezení, držení pera nebo pomůcky pro leváky. Součástí práce je také kapitola, která se zabývá sebepojetím levorukých. V praktické části je pozornost zaměřena na zkušenosti levorukých v různých .. věkových obdobích, na postoje učitelů k levorukých dětem a připravenost studentů na tyto děti.Die Arbeit beschäftigt sich mit der Problematik des linkshändigen Kindes heute und ehemals in der Primärschule. Sie erklärt die wichtige Termine, die mit der Lateralität zusammenhängen. Sie beschreibt Entstehung und Entwicklung der Lateralität und auch Ansichten über die Umschulung. Die Arbeit richtet Aufmerksamkeit auf das umgeschulte linkshändige Kind und Lateralitätuntersuchungen. Sehr wichtig sind die derzeitige praktische Hinweise für den Unterricht, wie zum Beispiel Sitzplatz, Schreibhaltung oder sinnvolle Gebrauchsgegenstände für Linkshänder. In der Arbeit ist auch eine Kapitel, die sich mit der Selbsterkenntnis beschäftigt. In der Forschung beschreibt man Erfahrungen der Linkshändern verschiedenen Lebensalters, Verhalten der Lehrer und Gefassheit der Studenten auf diese Kinder.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/12450