Original title:
Analýza vzdělávacích potřeb pomocí kvalitativních výzkumných metod
Translated title:
Analysis of training needs by using qualitative research methods
Authors:
Krohe, Petr ; Fiala, Bohumír (referee) ; Smahel, Rudolf (referee) Document type: Rigorous theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
V odborne literature a v diskuzich mezi odbornou verejnosti se eim dal eastE3ji hovori 0 tom, ze soueasny svet prace potrebuje vybavit pracovni sily dokonalejsimi znalostmi a dovednostmi. Material Euridice (2002 s. 11) hovori 0 tom, ze: "Toto zvysovani kvalifikace pracovni sily se povazuje za neohranieeny proces, ktery zaeina ziskanim solidniho zakladniho vzdelani a pokraeuje formou celozivotniho ueeni". V minulosti bylo na vzdelavani pohlizeno spise jako na element pripravujici eloveka pro pracovni zarazeni ei profesni karieru. Tomu odpovidaly i vzdelavaci prilezitosti, ktere byly znaene omezene. Spoeivaly vicemene pouze na skolskem systemu. Samozrejme existovaly i jine dalsi formy, ty vsak byly povazovany za nadstandard n i. Soueasnou situaci na poli vzdelavani a vzdelavacich prilezitosti Ize pokladat za dusledek mnoha spoleeenskych a hospodarskych zmen. Boekova (2002 s.5) uvadi, ze mezi ne "paW zejmena proces globalizace, starn uti populace, nove technologie a rozvoj techniky, zmeny v kvalifikaenich strukturach a problem nezamestnanosti korigujici se vsemi predchazejicimi zmenami". Mezi zmenami ve spoleenosti a vyvojem vzdelavani, profesni ei jine odborne pripravy, se diky temto trendum udrzuje vztah vzajemnosti a propojenosti. Z techto a mnoha dalsich duvodu je mozne se domnivat, ze "znalosti jsou...
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/12219