Home > Academic theses (ETDs) > Rigorous theses > Historie, současnost a budoucnost školních knihoven ve Spojených státech amerických a dopad jejich činnosti na akademické výsledky studentů
Original title:
Historie, současnost a budoucnost školních knihoven ve Spojených státech amerických a dopad jejich činnosti na akademické výsledky studentů
Translated title:
The history, present and future of school libraries in the United States of America and their impact on students' academic achievement
Authors:
Emmer, DiS., Jan ; Stöcklová, Anna (advisor) ; Kalkus, Stanislav (referee) Document type: Rigorous theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
Rigorózní práce se zabývá historií školních knihoven v USA, nejdůležitějšími aspekty jejich současného fungování a naznačením trendů, které budou v budoucnosti pro jejich postavení a rozvoj určující. V práci jsou analyzovány základní statistické údaje, které se vážou k problematice školních knihoven v USA. Těžištěm práce je rozbor všech základních oblastí školního knihovnictví. Jde o financování, programy školních knihoven, jejich personální zajištění, architekturu a prostorové vybavení, nové technologie a jejich dopad na činnost školních knihoven, jejich akviziční politiku. V jednotlivých kapitolách porovnávám statistické ukazatele s "ideálním" stavem, který je pro činnost školních knihoven doporučován příslušnými institucemi, které mají tuto problematiku ve své gesci. Obsáhlá kapitola je věnována výsledkům odborných studií, které se věnují jednotlivým parametrům a faktorům v činnosti školních knihoven a jejich dopadům na akademické výsledky jejich uživatelů - žáků či studentů. Závěr práce je věnován výhledu do budoucnosti, základním problémům, trendům a výzvám, se kterými budou školní knihovny v USA konfrontovány.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/12207