Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Srovnání přístupu k posilování u moderních pohybových aktivit - powerjóga, class aerobik, Pilates a fitness z pohledu fyzioterapie
Original title:
Srovnání přístupu k posilování u moderních pohybových aktivit - powerjóga, class aerobik, Pilates a fitness z pohledu fyzioterapie
Translated title:
A Comparision of Attitudes to Developing up One's Muscles with Modern Types of Physical Activities - Power Yoga, P-Class Aerobic, Pilates and Fitness - from the view of Physiotherapy
Authors:
Majerová, Markéta ; Stackeová, Daniela (advisor) ; Hošková, Blanka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
Název práce: Srovnání přístupu k posilování u powerjógy, p-class aerobiku, Pilates a fitness z pohledu fyzioterapie A Comparision of Attitudes to Developing up One's Muscles with Power Yoga, P- Class Aerobic, Pilates and Fitness from the View of Physiotherapy Cíl: Cílem diplomové práce bylo analyzovat a shrnout dosavadní poznatky o přístupu k posilování u vybraných pohybových aktivit nabízených fitness centry (fitness, powerjóga, p-class aerobik, Pilates) a srovnání těchto přístupů pohledem fyzioterapie. Metoda: Pro řešení zadaného cíle této práce byly zpracovány dostupné informace a poznatky ve formě utříděné a komentované literární rešerše. Pro následné srovnání byla sestavena doporučená kritéria metodiky posilování z hlediska fyzioterapie. V empirické části, kde byla použita metoda zúčastněného pozorování., byla jednotlivá metodika posilovacího bloku lekce následně vyhodnocena dle stanovených kritérií. Výsledky: Přístup k posilování jednotlivých pohybových aktivit se značně liší od přístupu fyzioterapie. Největšim rozdílem je požadavek provedeni vstupního vyšetření a tím i přizpůsobení se individuálním požadavkům jedince. Jednotlivá jmenovaná aktivita se dá využít k ovlivnění svalového systému, ale záleží právě na individuálních požadavcích jedince, kterou složku chceme trénovat. Tedy zda se...
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/11714