Original title:
Podpora marketingu a uživatelských preferencí v internetovém obchodě
Translated title:
Support for marketing and user preferences in e-commerce
Authors:
Hrušovský, Peter ; Dědek, Jan (referee) ; Bednárek, David (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Analýza existujících rešení internetových obchodu na bázi opensource i klientských cástí komercních rešení. Návrh architektury internetového obchodu s ohledem na nástroje internetového marketingu, jak z hlediska poskytování informací obchodníkum, tak pro zlepšení použitelnosti pro zákazníky (preference zákazníka pri opakované návšteve, vazby atributu výrobku, hledání príbuzných výrobku). Pilotní aplikace - internetový obchod ve vybrané oblasti komodit.Analysis of existing internet shopping solutions in both the opensource and commercial areas. Architectural design of an e-shop with respect to the internet marketing tools in both the resellers' and clients' aspects (client preferences, item attribute relationship, related goods). Experimental implementation of an e-shop in selected area.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/31137