Název:
Řešené úlohy z fyziky pro elektronickou sbírku - magnetické pole
Překlad názvu:
Solved Problems in Physics for Electronic Collection - Magnetic field
Autoři:
Popová, Markéta ; Ošťádal, Ivan (oponent) ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce bylo vytvoření strukturovaných úloh z tematického celku Magnetické pole, které jsou nyní zveřejněny v rámci Elektronické sbírky řešených úloh z fyziky a doplňují tak úlohy vzniklé v rámci předchozí bakalářské práce. Každá úloha obsahuje nápovědy, rozbor, podrobné řešení, výpočet a je doplněna názornými obrázky. Takto strukturovaná řešení mají pomoci čtenáři při samostudiu a vést ho k přemýšlení nad zadanými problémy. V rámci diplomové práce vznikaly převážně obtížnější středoškolské úlohy, které mohou sloužit i jako příprava vyučujícího na zajímavou hodinu či seminář, a úlohy s vysokoškolskou obtížností. Dále bylo cílem diplomové práce provést pojmovou analýzu tématické oblasti magnetické pole z hlediska výuky na základní škole, gymnáziích a v prvních ročnících vysoké školy a na základě této pojmové analýzy vytvořené úlohy zasadit do struktury uvedené tématické oblasti a případně navrhnout jejich vhodné využití v rámci výuky.The main focus of this diploma thesis was to create structured tasks from topical unit Magnetic field. They are published in the electronic collection of solved exercises in physics now and they complement the tasks created in previous bachelor's thesis. Each task contains hints, analysis, detailed solution, computation, and is complemented with ilustratived pictures. The structured solutions are aimed at helping the reader with self-study and lead him to thinking about given problems. In the scope of this diploma thesis, were created more complicated tasks for grammar school level that can be used as teacher's preparation for an interesting lesson or seminar, and tasks at the university level of difficulty. The next task was to analyze the topic "magnetic field" from the point of view of elementary school, grammar school and first grade of university, and, on the basis of the term analysis, put the created tasks into the structure of given topical unit and eventually suggest their appropriate use in the education process.