Original title:
Porovnání efektivity problémově a klasicky vedené výuky u žáků vyššího gymnázia
Translated title:
Comparing effectiveness of problem-based and traditional education of high school students
Authors:
Vošmerová, Blanka ; Čechová, Marie (referee) ; Čížková, Věra (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V diplomové práci je porovnávána efektivita problémově a klasicky vedené výuky u žáků vyššího gymnázia na příkladu tematického celku dýchání člověka. Efektivita byla porovnávána pomocí výzkumného nástroje, který obsahuje pretest, posttest I a posttest II. Výsledky žáků v testech byly statisticky vyhodnoceny pomocí dvouvýběrových testů a korelační analýzy. Práce obsahuje také přípravy na dvě varianty výuky a praktická cvičení (včetně PowerPointové prezentace) a názory českých a zahraničních autorů na problémovou výuku a efektivitu ve školách.In this diploma thesis is compared effectiveness of problem-based and traditional education of high school students as an example of thematical unit ?human respiration?. The effectiveness was compared with research work contains pretest,posttest I and posttest II. Student`s test`s results were statistical evaluated with two-sample tests and correlation analysis. This diploma thesis also contains preparations for both education alternatives and practical exercises (including presentation in PowerPoint) and czech and foreign autohors opinions of problem-based education and the effectivness of school.
Keywords:
problem-based education,experimental group,pretest,posttest II; experimentální skupina; posttest II; pretest; problémově vedená výuka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/30279