Original title:
Ověřování zkušebních testů pro zjišťování teoretických znalostí pravidel atletiky u posluchačů TV na FTVS UK
Translated title:
Verification of Examination Tests used for Dermination of Theoretical Knowledge of Athletics Rules of Physical Edication Students at FTVS UK
Authors:
Hrubantová, Věra ; Kaplan, Aleš (advisor) ; Krátký, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] v češtině Název diplomové práce: Ověřování zkušebních testů pro zjišťování teoretických znalostí pravidel atletiky u posluchačů TV na FTVS UK. Zpracovala: Věra Hrubantová Vedoucí diplomové práce: Odb. as. Aleš Kaplan Cíle práce: Cílem práce bylo sestavit a ověřit modely testů pravidel atletiky u studentů 3. ročníku magisterského studia na FTVS UK. Metodika práce: Před vlastní prací bylo provedeno pilotní šetření na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. Nejprve byl vytvořen výzkumný test, který obsahoval 118 otázek. Test jsem distribuovala záměrně vybraným probandům a po vyplnění jsem ho vyhodnotila. Po zhodnocení výzkumného testu jsem vytvořila čtyři modely testů. Testy A, B, C, D jsem sestavila podle obtížnosti položky a stupně obtížnosti, které jsem určila po vyhodnocení jednotlivých otázek z výzkumného testu. Každý model obsahoval 18 otázek (6 lehkých, 6 středně těžkých a 6 těžkých). Takto vytvořené testy jsem ověřila v praxi. Po opětovném zhodnocení jednotlivých modelů jsem zjistila, že testy A a C jsou stejně obtížné, obtížnost testu B není výrazně větší než u dvou předchozích a test D je obtížnější. Po pilotním šetření následoval vlastní výzkum na větším souboru, na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v Praze. Zkušební modely testů A, B, C a D byly upraveny pro podmínky...in English Title (Thema works): Verification of Examination Tests used for Determiiiation of Theoretical Knowledge ofAthletics Rules ofPhysical Education Students at FTVS UK Student: Věra Hrubantová Supervisor: Odb. as. Aleš Kaplan Methods: The pilot investigation was made at Jihočeská University in České Budějovice before this diploma work was performed. At first It was created research test, which included 118 questions. I distributed the test purposely to the selected probands and after completion I analysed it. I created four models oftests after its evaluation. I compiled tests A, B, C, D according to the difficulty of the item and the levels of difficulty, which I defined after the evaluation ofthe research test. Each model included 18 questions (6 easy, 6 intermediate, 6 diffivult). I verified these tests in practise. After that I found out that tests A and C have the same level of difficulty, B is not more difficult than previous mentioned tests and test D is more difficult. The pilot investigation was followed by the larger group research on the Faculty of Physical Education and Sport at Charles University. Experimental models of A, B, C and D tests were modified for studying conditionals at FKVS UK and were again verified and evaluated in practise. Results: : The results diference fully...
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/9192