Original title: Možnosti využití pěvecké techniky jako terapie ve fyzioterapii
Translated title: Possibilities of the Therapeutic Use of the Singing Technique in Physiotherapy
Authors: Kopečková, Hana ; Otáhal, Stanislav (advisor) ; Šorfová, Monika (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2007
Language: cze
Abstract: Název: Možnosti využití pěvecké techniky jako terapie ve fyzioterapii Possibilities of the Therapeutic Use of the Singing Technique in Physiotherapy Cíle práce: Poukázat na možnost využití zpěvu jako terapeutické techniky ve fyzioterapii. Poukázat na zvláštnosti mechaniky dýchání při zpěvu měřením průtoku a sledováním topografických změn ventrální části trupu. Metoda: Zvláštnosti mechaniky dýchání při zpěvu byly analyzovány na základě literární rešerše v teoretické části a v části experimentální byly zkoumány změny průtoku vydechovaného vzduchu a sledovány topografické změny trupu při dvou odlišných pěveckých úkolech, u kterých se předpokládaly velmi rozdílné nároky na dýchání. Pro provedení experimentu byla zvolena metoda průtokové spirometrie a metoda slfnového moiré. Výsledky: Teoretická část práce přinesla užitečné informace k otázce vzájemných vztahů mezi respirační mechanikou a pěveckou technikou. Z výsledků experimentu je zřejmá značná variabilita dechových strategií při provádění zvolených pěveckých cvičeni, což dokazuje možnost terapeutického využití zpěvu u respiračních onemocnění. Klíčová slova: pěvecká technika, dýchání, terapie, spirometrie, stínové moiré

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/9179

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-285420


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2017-04-25, last modified 2022-03-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share