Original title:
Využití percepčně motorických nápravných cvičení při reedukaci specifických poruch učení
Translated title:
The Use of Motor Exercises for the Rehabilitation of Specific Problems in Education
Authors:
Šimanová, Marina ; Strnadová, Iva (advisor) ; Hájková, Vanda (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je představit metodu Percepčně-motorických nápravných cvičení a možnosti jejího využití při reedukaci dětí se specifickými poruchami učení. Záměrem je metodu uvést do kontextu s dosavadními teoretickými poznatky o SPU a deficity dílčích funkcí jako příčinou vzniku specifických poruch učení, dále popsat historii vývoje náprav a samotnou diagnostiku a nápravná cvičení.The aim of this diploma work is to introduce a method of Perceptional-motoric correctional excercises and the ways of iťs usage in children with specific learning disorders. The intention is to contextualize this method with present teoretical fmdings about specific learning disorders and about component functions deficits as a cause of specific learning disorders origin. Furher, this work describes history of development of corrections and diagnostics and correctional excercises themselves.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/9168