Název:
Sociální reklama v období Protektorátu Čechy a Morava
Překlad názvu:
Social advertising in the era of Protectorate Böhmen und Mähren
Autoři:
Kuřátková, Lucie ; Cebe, Jan (oponent) ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou dvou protektorátních periodik, deníku České Slovo a ženského časopisu Eva, s ohledem na výzvy a články vyzývající čtenáře k podpoře protektorátních institucí. Bakalářská práce se zaměřuje na apely protektorátních orgánů k sociální pomoci říši, a to přispěním na Německý Červený kříž a Dílo válečné zimní pomoci (Winterhilfswerk), či samotnou prací a zaplněním pracovních míst uvolněných vojáky bojujícími na frontě. Zpracovávané časové úseky jsou ohraničeny obdobím narozenin Adolfa Hitlera v dubnu 1940 s ohledem na Winterhilfswerk, pro část zabývající se Akcí Německý Červený kříž je to zejména zimní období 1942/43, kdy probíhala bitva u Stalingradu. Články věnující se pracovnímu nasazení jsou sledovány na roce 1943.Bachelor thesis deals with analysis of two protectorate journals, daily paper Ceské Slovo and magazine for women Eva, with regards to the call appeals and articles arousing readers to support protectorate institutions. Bachelor thesis focuses on the appeals of the protectorate authorities for social assistance towards the Third Reich by contributing to the German Red Cross and Winterhilfswerk, or by filling posts freed by soldiers fighting at the front.