Original title:
Umělá inteligence pro strategické hry
Translated title:
Artificial intelligence for strategy games
Authors:
Hubík, Tomáš ; Hric, Jan (referee) ; Sýkora, Ondřej (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V předložené práci se zabývám návrhem jednoduché tahové strategické hry a implementací platformy na testování algoritmů pro tuto hru. Další částí práce je implementace několika různých algoritmů pro tuto platformu. Naimplementoval jsem jeden algoritmus založený na principu analýzy mapy a herního prostředí bez jakékoliv predikce a prohledávání stavového prostoru. Dále dva algoritmy založené na prohledávání a rozhodování s pomocí upraveného Minimaxového algoritmu. Poslední dva algoritmy jsou inspirované metodou Monte Carlo plánování.In the present work I devote to simple turn-based strategic game design and implementation of a platform for testing algorithms for this game. Another part of the work is implementation of various types of algorithms for this platform. I have implemented one algorithm based on map and game environment analysis without any prediction or searching the game state space. Next two algorithms are based on searching the game state and making decisions using modified Minimax algorithm. The last two algorithms are inspired by method called Monte Carlo Planning.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/29157