Original title:
Porovnání reprezentace politických autorit na příkladu českého premiéra Mirka Topolánka
Translated title:
Comparison of political authorities representation based on the example of Czech Prime Minister Mirek Topolánek
Authors:
Vojtěch, Adam ; Šoltys, Otakar (referee) ; Trampota, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Porovnání reprezentace politických autorit na příkladu českého premiéra Mirka Topolánka" se ve své teoretické části zabývá vztahem politiky a médií, jejich vzájemným ovlivňovánim i závislostí. Jde zejména o zviditelňováni politických aktérů, kteří si potřebují utvářet pozitivní mediální obraz k tomu, aby se mohli prosadit v boji se svou politickou konkurencí. Ve druhé praktické části se práce zabývá porovnáním reprezentace předsedy vlády České republiky Mirka Topolánka za použití kvalitativní obsahové analýzy tří předních českých deníků MF Dnes, Právo a Blesk. Jde zde především o vytvoření výstupu ve formě základních rysů reprezentace premiéra, s poukazem na koncept stereotypizace.The bachelor thesis "Comparison of political authorities' representation based on the example of Czech Prime Minister Mirek Topolánek" deals in its theoretical part with the relation between politics and media, their mutual influence and dependence. It concentrates mainly on the process of political presentation. It is necessary for politicians to build their positive image because then they can assert themselves in political competition. In its second part this thesis deals with the practical analysis of the representation of Czech Prime Minister Mirek Topolánek. It uses qualitative research of the three leading newspapers in the Czech Republic - MF Dnes, Právo and Blesk. The main aim is to create an output in the form of basic features of the prime minister's representation, with reference to the concept of stereotyping.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/27577