Název:
Problematika hodnocení ve škole
Překlad názvu:
The evaluation problems at school
Autoři:
Svobodová, Blanka ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: Tato práce si klade za cíl zmapování problematiky hodnocení ve škole se zaměřením na motivační funkci hodnocení. Teoretická část práce je věnována hodnocení obecně. Zaměřuje se na cíle hodnocení, na formy jejich dosažení, dopad hodnocení na osobnost žáka a utváření sebepojetí, dále na chyby v hodnocení např. nálepkování, naučenou bezmocnost, . . . Zvlášť se práce zaměřuje na analýzu motivační funkce hodnocení. Empirická část práce se zaměřuje na formu převažující motivace a na podílu sebehodnocení žáka v současné škole. Tato část je realizována prostřednictvím dílčí výzkumné sondy. Cílem této sondy je potvrdit či vyvrátit stanovenou hypotézu, která čerpá z teoretické analýzy problematiky školního hodnocení.