Original title:
Postoje učitelek mateřských škol k pohybové aktivitě
Translated title:
Attitudes of teachers in kindergartens to physical activity
Authors:
Puterová, Jana ; Dvořáková, Hana (advisor) ; Hronzová, Marie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na problematiku profesních kompetencí učitelek mateřských škol v souvislosti s oblastí tělesné výchovy. V těchto kompetencích se odráží osobní postoje učitelek odvozené od kvality jejich života, resp. životního stylu. Postoje učitelek mateřských škol k pohybovým aktivitám byly získány dotazníkovým průzkumem (Wearův standardizovaný dotazník) a následně vyhodnoceny a interpretovány. Rozboru těchto dat předchází základní teoretické vymezení pojmu kvality života a postojů z oblasti psychologie a kinantropologie. Ve zkratce jsou rovněž zmíněny i ostatní nejčastěji používané metody zjišťování postojů.The aim of this work is to look into the issue of kindergarten teachers and theircompetency in the area of physical education. These competencies reflect the teachers' personal attitudes derived from the quality of their lives, their wellbeing. The attitudes of kindergarten teachers towards physical education were surveyed by a questionnaire method (Wear's standardized questionnaire) and then evaluated and interpreted. Thorough analysis of these data is preceded by basic theoretic definition of the term "quality of life" and attitudes from the area of psychology and kinanthropology. Other widely used methods of gathering attitudes are also briefly mentioned.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/25508