Název:
Výuka techniky kraul u dětí mladšího školního věku
Překlad názvu:
Tuition of crawl stroke technique to children of younger pupil age
Autoři:
Špička, Jan ; Jurák, Daniel (oponent) ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Výuka techniky kraul dětí mladšího školního věku Cíle práce: Cílem diplomové práce je vytvoření digitálního videopořadu současné výuky kraulu u dětí mladšího školního věku. Videopořad zachycuje postupové kroky analyticko-syntetického vyučovacího postupu a prezentuje technická cvičení vhodná k výuce techniky kraul pro dětskou populaci mladšího školního věku. Metoda: Ke sběru a vyhodnocení získaných dat bylo použito základních didaktických metod teoretického a empirického získávání poznáváním, kde máme možnosti srovnání s teorií v dostupné literatuře. Videozáznamy cvičení byly pořizovány podle předem sestaveného scénáře. Počítačovým zpracováním videozáznamů byl vytvořen konečný videopořad. Výsledky: Zjištěné poznatky práce uvádějí možnosti plaveckých cvičení v podobě digitálního videopořadu, které jsou vhodné k výuce dětí mladšího školního věku. Digitální videozáznam zachycuje postupové kroky analyticko-syntetického vyučovacího postupu, které jsou vhodné pro odbornou i laickou veřejnost. Klíčová slova: didaktika tělesné výchovy (plavání), kraul, mladší školní věkTitle: Tuition of crawl stroke technique to children of younger pupil age Goal of the thesis: The goal of the thesis is a creation of digital videoprogramme dealing with the current tuition of crawl stroke to children of younger pupil age. The programme depicts a procedure of analytic-synthetic teaching method and presents technical exercises suitable for teaching crawl technique to children of younger pupil age. Methods: Acquired data were collected and evaluated using basic didactic methods of theoretic and empiric acquisition by cognition, where comparison with published theory is possible. Video recordings of exercises were acquired according to a program assembled beforehand. The final videoprogramme was created using computer processing of video recordings. Results: Based on the knowledge gained, possible swimming exercises are suggested in a form of a digital videoprogramme. These exercises are suitable for tuition of children of younger pupil age. Digital video recording illustrates the procedure of analytic-synthetic teaching method, which is suitable for both professional and non-professional communities. Key words: Didactics of physical training (swimming), crawl, younger pupil age