Název:
Výchova ke zdraví v současné škole
Překlad názvu:
The Education to Health in Present-day School
Autoři:
Hanajová, Kateřina ; Potměšil, Jaroslav (oponent) ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] 2 Abstrakt: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky v roce 2004 schválilo školský zákon, který přinesl do českého školství novou strategii, a tou je zavedení tzv. Rámcových vzdělávacích programů. Nově vzniklá oblast Člověk a zdraví zahrnuje vzdělávací obory Výchova ke zdraví, Tělesná výchova a Sportovní trénink. Úkolem diplomové práce je zjistit, zda byly školy dostatečně připraveny na zavedení Rámcového vzdělávacího programu do škol a to konkrétně v oboru Výchova ke zdraví. Dále jsme chtěli ověřit, zda má výuka tohoto předmětu jasné cíle, dostatečné materiální a kádrové zabezpečení. Název: Výchova ke zdraví v současné škole. Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjistit aktuální stav výuky Výchovy ke zdraví na druhém stupni základních škol v České republice a najít možnosti její inovace. Metoda: Pomocí dotazníku, který vyplnilo 114 učitelů Výchovy ke zdraví na druhém stupni základních škol České republiky, byl zjištěn aktuální stav výuky tohoto předmětu a to v těchto oblastech: realita školy, kádrové zabezpečení výuky, způsob výuky předmětu, teoretické zabezpečení výuky, zkušenosti s výukou a možnosti inovace. Výsledky: Výsledky potvrzují, že většina škol vyučuje Výchovu ke zdraví jako samostatný předmět. Dalšími fakty, které vyšly najevo, bylo nejednotné kádrové zabezpečení výuky...3 Abstract: In 2004 the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic validated the law of education, which brought a new strategy of education called Rámcový vzdělávací program. The emergent section People and Health includes these subjects: Education to Health, Physical Education and Sports Training. The major aim of this work is to find out if schools were prepared enough for introduction of the new strategy of education (Rámcový vzdělávací program) especially of the subject Education to Health. This work wants to verify if this programm presents clear aims, satisfactory theoretical material and personal background. Title: The Education to Health in Present-day School Aims: The aim of my work is to find out present state of the subject Education to Health in the second degree of primary education in the Czech Republic and to find possibilities of its improvement. Methods: My questionnaire was completed by 114 teachers of the subject Education to Health from second degrees of basic schools in CR. We found out actual state of this education in these parts: real state in schools, personal background, ways of education, theoretical background of education, experience with education and inovation possibilities. Results: Our results show that Education to Health is taught as an independent...