Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Využití naučné stezky "Údolím Labe" ve výuce botaniky a environmentální výchovy na ZŠ a nižších ročnících víceletých gymnázií se zaměřením na invazní druhy rostlin
Original title:
Využití naučné stezky "Údolím Labe" ve výuce botaniky a environmentální výchovy na ZŠ a nižších ročnících víceletých gymnázií se zaměřením na invazní druhy rostlin
Translated title:
Practical use of the natural trail "Through the valley of the river Labe" in teaching botany and environmental education at lower secondary classes with specialization on invasive plant species
Authors:
Wachtlová, Lucie ; Dostál, Petr (referee) ; Skýbová, Jana (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
Naučná stezka "Údolím Labe", spojující města Čelákovice a Lysou nad Labem ve středním Polabí, nabízí spoustu možností a způsobů, jak ji efektivně zařadit a využít ve výuce botaniky a environmentální výchovy, což je hlavním úkolem diplomové práce. Teoretická část zahrnuje charakteristiku přírodních podmínek území naučné stezky a jejího okolí, význam, funkci a zařazení přírodovědné vycházky v Rámcových vzdělávacích programech základního vzdělávání. Didaktická část diplomové práce představuje podrobně zpracované metodiky dvou exkurzí, včetně vytvořených námětů pro práci na trasách. Ty byly zpracovány na základě získaných odpovědí z dotazníku, který byl předložen učitelům přírodopisu ZŠ a nižších ročníků víceletých gymnázií v Lysé nad Labem a v Čelákovicích. Jedna exkurze byla částečně ověřena v praxi. Vycházky jsou zaměřeny na poznávání flóry, s důrazem na invazní druhy rostlin, a přírodních poměrů jednotlivých lokalit naučné stezky s vazbou na environmentální výchovu, resp. ochranu přírody. Nápady pro praktické využití rostlin naučné stezky a jejího okolí ve výuce botaniky a environmentální výchovy nabízí učitelům kapitola v závěru diplomové práce.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/22814