Název:
Úlohy proti toku času na 2. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Verbal Tasks against the Stream of Time in the 2nd Grade of Primary
Autoři:
Navrátilová, Marta ; Vondrová, Naďa (oponent) ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se v nuje problematice slovních úloh "proti toku asu" na 2. stupni ZŠ a skládá se ze t í ástí: V první ásti jsou na základ prostudované literatury vymezeny základní pojmy týkající se slovních úloh obecn , jejich ešitelských proces a typologie. Hlavním obsahem druhé ásti je typologie slovních úloh proti toku asu a vymezení nejd ležit jších pojm , které se t chto úloh týkají. T etí ást práce je v nována p edstavení a podrobné analýze typu úloh proti toku asu, s kterým se na 2. stupni ZŠ m žeme nej ast ji setkat (lineární úlohy proti toku asu s jedním po áte ním stavem). St edem zájmu jsou p edevším ešitelské strategie a chyby, kterých se žáci p i ešení t chto úloh dopoušt jí. Všechny výsledky vycházejí z experiment a ze zkušeností získaných b hem u itelské praxe. Sou ástí práce je také sbírka úloh proti toku asu, ve které mohou u itelé erpat inspiraci. V poslední kapitole jsou ukázány n které možnosti dalšího výzkumu v oblasti úloh proti toku asu.This thesis considers the issue of verbal tasks "against the stream of time" in the 2nd grade of Primary school and consists of 3 parts. In the first part, on the basis of studied literature, there are generally defined basic terms regarding the verbal task, their solution processes and typology. The main content of the second part is a typology of verbal tasks against the stream of time and definition of the most important terms, which address the tasks. The third part is devoted to an introduction and detailed analysis of task's type, which is the most common in the 2nd grade of Primary school (linear tasks against the stream of time with one initial state). All the results are based on experiments and experiences obtained during teaching practise. Part of the thesis is also a collection of tasks against the stream of time for the teachers to draw inspiration. In the last chapter there are some possibilities of further research in an area of tasks against the stream of time.