Název: Hra na housle z hlediska psychologického
Překlad názvu: Psychological Problemacy of Violin Playing
Autoři: Klásková, Dana ; Perglerová, Marka (oponent) ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2010
Jazyk: cze
Abstrakt: Ve své diplomové práci jsem se pokusila vyjádřit nejdůležitější poznatky získané studiem houslové hry, pedagogiky i vlastní interpretační a pedagogickou praxí. Práce si neklade za cíl zpracování veškerých dostupných údajů z oblasti houslové pedagogiky ani psychologie interpretace. Spíše má poukázat na problémy, které se během studia houslové hry často vyskytují, a nastínit možnost jejich řešení v souladu se zásadami současné psychologie a houslové pedagogiky. Práce obsahuje nejen kapitoly pojednávající o psychice houslisty, ale dotýká se i techniky, veřejného vystupování a výuky, protože všechny tyto okruhy spolu těsně souvisejí. Cílem současné houslové pedagogiky je vychovávat žáky tak, aby z nich rostly v první řadě zdravé všestranné osobnosti. Dále má podněcovat vnitřní motivaci a lásku ke hře na housle. Třetí, nejdůležitější službou houslového pedagoga je příprava žáků na případné vykonávání profese houslisty, kterou si někteří mohou zvolit. Nemyslím si, že by se tento text mohl dostat do povědomí širší pedagogické veřejnosti. Přesto prosím čtenáře o pochopení míry rozpracování dílčích témat. Doporučený rozsah diplomové práce nedovoluje ještě podrobněji se zabývat naší širokou problematikou. O jednotlivých tématech je možné dozvědět se více v publikacích s užším zaměřením.

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/22299

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-277009


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2017-04-25, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet