Original title:
Výuka angličtiny u dyslektických žáků 2. stupně základní školy v České republice a Norsku
Translated title:
Access of English teachers to teaching problems of dyslexic childern in Czech Republic and in Norway
Authors:
Hejnová, Kateřina ; Vařeková, Jitka (referee) ; Flemrová, Miroslava (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Výuka angličtiny u dyslektických žáků 2. stupně základní školy v České republice a Norsku Cíle práce: Experimentální ověření efektivity metod výuky angličtiny u dyslektických dětí v České republice a v Norsku a porovnání výsledků rychlostního čtení. Metoda: Pro hodnocení úrovně vybraných složek čtenářských dovedností byla použita metoda rychlostního čtení. Speciální trénink proběhl u dyslektických žáků 2. stupně základní školy v Bernarticích u Trutnova v České republice pomocí tradičních vyučovacích metod a na 2. stupni základní školy v Gjoviku v Norsku pomocí alternativních vyučovacích metod. K hodnocení byly použity jednotné testy v angličtině. Testovaní žáci se zúčastnili speciálního tréninku v rozsahu čtyř měsíců, každá lekce probíhala 2x týdně v rozsahu 30ti minut. Klíčová slova: specifické poruchy učení - dyslexie - reedukace - školní úspěšnost - rychlostní čtení - vzdělávací systémy - výuka cizího jazyka - tradiční metody - alternativní metodyThesis: English teaching of dyslexic children at primary school in the Czech Republic and in Norway The drift of Thesis: Elaboration of some methods for English teaching to dyslexic children in the Czech Republic and in Norway and results confrontation of pupils rate of reading tests. Key words: specific learning defects - dyslexia - rate of reading - effective learning - systems of education - teaching of foreign language - traditional methods - alternative methods
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/21944