Název: Vliv vnímaného místa řízení na studium cizích jazyků: se zvláštním zaměřením na chronické začatečníky
Překlad názvu: The effect of locus of control on learning foreign languages: with a special focus on chronic beginners
Autoři: Jarošová, Miroslava ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent) ; Slaměník, Ivan (vedoucí práce)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2009
Jazyk: cze
Abstrakt: Předkládaná práce se zabývala vlivem jáského systému na oblast dalšího vzdělávání dospělých, konkrétně na problematiku věčného začátečnictví ve studiu anglického jazyka. Některým studentům se v rámci studia cizího jazyka nedaří postoupit dále než do fáze mírně pokročilého začátečníka. V určitém momentu studia (obvykle při probírání minulého času) své snažení vzdají a kurz přeruší, přičemž po čase změní názor a nastoupí do jiného kurzu začátečníků, a celý cyklus se opakuje. Smyslem diplomové práce bylo prozkoumat možné vlivy jáského systému na věčné začátečnictví a v empirické části ověřit platnost stanovených předpokladů. V rámci teoretické části byl jáský systém koncepčně rozdělen na já jako subjekt duševní činnosti a na já jako objekt duševní činnosti. Přestože obě části fungují jako neoddělitelný, vzájemně se ovlivňující celek, umožnilo takové rozdělení zabývat se podrobně jednotlivými funkcemi přiřazenými činnému a empirickému já.

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/21383

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-275988


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2017-04-25, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet