Název:
Vliv vnímaného místa řízení na studium cizích jazyků: se zvláštním zaměřením na chronické začatečníky
Překlad názvu:
The effect of locus of control on learning foreign languages: with a special focus on chronic beginners
Autoři:
Jarošová, Miroslava ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent) ; Slaměník, Ivan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: Předkládaná práce se zabývala vlivem jáského systému na oblast dalšího vzdělávání dospělých, konkrétně na problematiku věčného začátečnictví ve studiu anglického jazyka. Některým studentům se v rámci studia cizího jazyka nedaří postoupit dále než do fáze mírně pokročilého začátečníka. V určitém momentu studia (obvykle při probírání minulého času) své snažení vzdají a kurz přeruší, přičemž po čase změní názor a nastoupí do jiného kurzu začátečníků, a celý cyklus se opakuje. Smyslem diplomové práce bylo prozkoumat možné vlivy jáského systému na věčné začátečnictví a v empirické části ověřit platnost stanovených předpokladů. V rámci teoretické části byl jáský systém koncepčně rozdělen na já jako subjekt duševní činnosti a na já jako objekt duševní činnosti. Přestože obě části fungují jako neoddělitelný, vzájemně se ovlivňující celek, umožnilo takové rozdělení zabývat se podrobně jednotlivými funkcemi přiřazenými činnému a empirickému já.