Original title:
Základní atletické dovednosti žáků ve věku 11 - 14 let
Translated title:
Basic Athlete's skills of pupils from 11 till 14 years
Authors:
Vala, Břetislav ; Vindušková, Jitka (advisor) ; Vystrčilová, Martina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] NÁZEV: Základní atletické dovednosti 11 až 14 letých žáků. CÍLE PRÁCE: Cílem diplomové práce je zhodnotit techniku atletického žactva staršího školního věku před a po absolvování šestiměsíčního tréninku pomocí videozáznamu. METODA: Základní údaje byly získávány metodami nestandardního posuzování a pozorování. VÝSLEDKY: Pozorováním a posouzením vytvořených kinogramů jsem zjistil, že pravidelný nácvik elementárních atletických cvičení a vybraných technických disciplín má vliv na jejich pozdější provedení. Bohužel nedošlo ke zlepšení v míře a rozsahu jaké jsem předpokládal. U žáků ve věku 11 až 12 let došlo k výraznějším změnám. Kategorie žáků 13 až 14 let spíše stagnovala. Výzkumem jsem zjistil, že po pravidelném nácviku základních atletických cvičení a technických disciplín se žáci nemusí zákonitě zlepšit. KLÍČOVÁ SLOVA: Sportovní trénink, kinogram, skok daleký, překážky, vrh koulí.Title: Basic Atlete's skolls of pupils from 11 till 14 years. The purpose of the thesis: The purpose of the thesis is review technique athlete's pupils older school age before and after pass six mounths traing. The method: Basic information was getting of method undefault undereview and observation. Conclusion: By the observation and undereview produced video- record I get to know that regulary trainig basic athlete's exercise and choosen technique of sport even have influence of their later design. However they are not improved as much as I expected. In groupe of pupils in age 11 till 12 get to expressiv changes. In groupe with older pupils, age 13 till 14 we should seen stagnation. The research let me to know that regulary training is not guarante to improve the technique. Key words: Sports training, long jump, hurdle-race, shot put.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/21114