Original title:
Vedení dětí ke kvalitnímu využívání volného času
Translated title:
Leading children to quality leisure time untilization
Authors:
Pelnářová, Veronika ; Hanková, Zdeňka (referee) ; Pávková, Jiřina (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá problematikou vedení dětí ke kvalitnímu využívání volného času. Teoretická část vymezuje pojmy, jež jsou spjaty s tématem diplomové práce. Rozebírá jednotlivé subjekty, které přijdou do kontaktu s dítětem v průběhu dětství a ovlivňují jeho volný čas. Největší pozornost ovšem věnuje vlivu učitele 1. stupně. Empirická část zjišťuje, do jaké míry využívají školy a zejména jejich učitelé na 1. stupni možnosti vedení dětí ke kvalitnímu využívání volného času. Dále sleduje oblast participace dětí na aktivitách, jež souvisejí s volným časem.The diploma thesis deals with the questions of leading children to quality leisure time utilization. In the theoretical part, it defines the experts' opinions concerning this topic. It analyses individual subjects having any relationship with children during their childhood and influencing their leisure time. It focuses mainly on the primary school teacher's influence. The empiric part probes the extent the schools and especially the primary school teacher's use for leading children to quality leisure time utilization. Further it covers with the field of children's participation in the activities concerning their leisure time.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/21020