Název:
Díla audiovizuální
Překlad názvu:
An audiovisual work
Autoři:
Varjassyová, Martina ; Holcová, Irena (oponent) ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Závěr Ve své diplomové práci jsem se zabývala českou právní úpravou audiovizuálního díla, která se nachází zejména v zákoně č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským. V souladu s principem materiální pravdy, který ovládá české autorské právo, je dle této právní úpravy za autora, dle mého názoru spravedlivě, považován režisér. Rovněž se domnívám, že výrobci audiovizuálního díla, jakožto osobě, která se na vytvoření audiovizuálního díla zpravidla finančně podílí nejvíc, autorský zákon poskytuje dostatečnou ochranu prostřednictvím zákonné domněnky a práva, které výrobce audiovizuálního díla požívá jako výrobce zvukově obrazového záznamu. Při zpracovávání veřejnoprávní úpravy audiovizuálních děl, která se nachází zejména v zákoně č. 273/1993 Sb., o některých podmínkách výroby, šíření a archivování audiovizuálních děl, jsem se více věnovala otázce jednotného systému označování audiovizuálních děl, který by řešil otázku věkové přístupnosti těchto děl, podobně jak je tomu v již fungujícím systému v Nizozemsku. Stejné označení přístupnosti by se podle něj používalo nejen v kinech, ale i v televizi či prodejnách a půjčovnách a rodič by byl mnohem detailněji informován o obsahu audiovizuálního díla, nemluvě o tom, že by se pak určitá audiovizuální díla vysílala v době, stanovené...Resumé: Audiovisual work The purpose of my thesis is to analyze legal regulations of audiovisual work in Czech Republic, contained in The Act No. 121/2000 Coll. (Copyright Act). The reason for my research is that audiovisual work is a very interesting subject from legal point of view, especially due to its complex nature. The thesis is composed of seven chapters, each of them dealing with different aspects of audiovisual work. Chapter One is introductory and defines the concept of audiovisual work. The chapter is subdivided into three parts. Part One describes relevant legislation. Part Two deals with concept of audiovisual work and its characterization and Part Three describes categorization of audiovisual work. Chapter Two examines author's works used in audiovisual work. Chapter Tree describes problem of authorship of audiovisual work. Chapter Four, consisting of four parts, concentrates on problems of audiovisual works copyrights. Part One focuses on license contract in general. Parts Two and Three investigate license contract between an author of audiovisual work and a producer of audiovisual records and also license contract between an author of work used in audiovisual work and a producer of audiovisual records. Part Four addresses the issue of personal rights of author of audiovisual work. Chapter...