Název:
Integrace žáka s diagnózou autismu na střední odbornou školu
Překlad názvu:
Integration of a pupil with diagnosed autism into a secondary vocational school
Autoři:
Šírová, Barbora ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Kremličková, Marta (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá otázkou integrace žáka s diagnózou autismu na střední odbornou školu. Charakter práce je teoreticko empirický. Do teoretické části je začleněn stručný nástin vývoje poznatků k autismu a dále i současné pojetí autismu a jeho členění. Své místo zde mají i kapitoly vztahující se k diagnostice autismu a k možnosti výchovy a vzdělávání jedinců s touto poruchou. Empirickou část tvoří případová studie žáka s pervazivní vývojovou poruchou nespecifikovanou(F 84.9) s přechodem na Aspergerův syndrom. Jeho anamnestické údaje, školní dráha a vyhodnocení studia na střední odborné škole ve složce teoretického i praktického vzdělání jsou těžištěm empirické části. Případová studie analyzuje a hodnotí pozitivní využití šancí vzdělávání žáka s poruchou autistického spektra na střední odborné škole. Závěr práce dokládá životní i pracovní perspektivy žáka.This Thesis focuses on the integration of pupils with diagnosed autism into secondary vocational schools. The Thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part briefly summarises the development of knowledge concerning autism, contemporary conception of autism and its classification; it also involves chapters referring to the diagnostics of autism and to the educational possibilities of individuals who suffer from this disorder. The empiric part of the Thesis involves a case study in which a pupil suffering from Pervasive Developmental Disorder (PDD) - unspecified (F 84.9) with transition to Asperger's syndrome was observed. The core of the empiric part is formed by this pupil's anamnesis, the evaluation and assessment of his abilities at basic and at a secondary vocational school, both on the theoretical and practical level. The case study analyses and appreciates here that the pupil with autistic disorders is given a chance to study at a secondary vocational school. In the end of the Thesis the pupil's future perspectives and work possibilities are assessed.