Original title:
Netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole
Translated title:
Innovative methods and forms of work in teaching Czech language at lower secondary schools
Authors:
Štěpáník, Stanislav ; Bušová, Lucie (advisor) ; Chejnová, Pavla (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce Netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZS na jedné straně vymezuje tradiční metody a formy práce, které jsou ve vyučování češtině na 2. stupni základních škol používány, a na straně druhé definuje a popisuje netradiční metody a formy práce, jež jsou v praktické výuce používány spíše výjimečně. Skutečný stav v našich školách, jak ho vidí žáci a učitelé, ověřuje sonda provedená v základních školách a víceletých gymnáziích. Součástí práce je také konfrontace používaných metod a forem práce ve vyučování angličtině jako mateřskému jazyku ve školách ve Spojeném království a vyučování angličtině jako jazyku cizímu v českých školách. Praktická část pak obsahuje návrhy konkrétních netradičních aktivit pro reálnou výuku.Diploma thesis Innovative Methods and Forms of Work in Teaching Czech Language at Lower Secondary Schools divides methods and forms of work into two categories - traditional and innovative. It defines the space these methods get in real teaching, and it gives a theoretical description of the innovative ones. The real state, as seen by pupils and teachers, is verified by a survey which was carried out at lower secondary schools. The work also compares and contrasts methods and forms of work which are used in teaching English as a mother tongue at schools in the UK, but also which are used in teaching English as a foreign language at Czech schools. The practical part contains concrete lesson plans, in which innovative methods and forms of work are used.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/19690