Original title:
Využití internetu a počítačových programů ve výuce výchovy ke zdraví
Translated title:
Usage of Internet and computer application in the education of subject Health Education
Authors:
Trtíková, Edita ; Marádová, Eva (advisor) ; Hanušová, Jaroslava (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Využití internetu a počítačových programů ve výuce výchovy ke zdraví ABSTRAKT: Diplomová práce má informovat čtenáře o využívání informačních technologií v rámci výuky předmětu výchova ke zdraví. V této oblasti jsou uvedeny existující výukové programy a internetové zdroje. Dalším nosným tématem diplomové práce je vztah používání počítačů a zdraví z mnoha úhlů pohledu. V rámci provedeného výzkumu bylo zjištěno, že toto téma je v rámci školních vzdělávacích programů podceňováno. Pro zvýšení informovanosti o rizicích spojených s používáním internetu byly vytvořeny pracovní listy. Přínosem pro výuku výchovy ke zdraví je vytvoření motivačního výukového programu. KLÍČOVÁ SLOVA: Počítač, internet, zdraví, výukový programUsage of Internet and computer application in the education of subject Health Education SUMMARY: The thesis focuses on usage of information technologies in the education of subject Health Education. According to this scope, the list of relevant internet sites and computer assisted learning applications is provided. The next main focus is given to the relationship between using computers and health. The result of research on this field is, that risks are underestimated in the School Educational Program. The worksheets created as part of the thesis can increase the knowledge of possible risks of internet browsing. The benefit to the subject Health Education can be the implementation of the computer assisted learning application. KEYWORDS: Computer, Internet, Health, Computer Assisted Learning
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/19170