Název:
Problematika kázně u dětí předškolního věku
Překlad názvu:
Problems of discipline in a preschool age
Autoři:
Vostřáková, Radka ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá problematikou kázně v předškolním věku. Sleduje prostředky a metody, vysvětluje základní pojmy, které se bezprostředně vztahují danému tématu - kázeň, autorita, odměna, trest, hranice, morálka. Dále se zabývá historickým vývojem názorů na mravní výchovu a soustřeďuje se na ty osobnosti, které přinesli nové důrazy ve vývojové linii v otázkách kázně. Druhá část práce, opírající se o rozsáhlé dotazníkové šetření, je zaměřena na to, jak současná generace vnímá kázeň, respekt autoritě, odměňování a trestání. Respondenty jsou rodiče, prarodiče, učitelky MŠ a děti předškolního věku.The assignment tries to qualify the problems of discipline in a preschool age. It analyzes means and methods, explains the basic concepts such as discipline, authority, reward, punishment, limits and morality which directly relate to the subject. Furthermore it occupies with the historical development of opinions on moral education and focuses on such people who brought new emphasis in the questions of discipline. The second part of the assignment, which is based on a wide questionnaire survey, attempts to clarify how the contemporary generation feels about discipline, respect to authority, rewarding and punishment. The survey was done between parents, grandparents, preschool teachers and preschool children.