Název:
Hiporehabilitace
Překlad názvu:
Hippotherapy
Autoři:
Pouchová, Lucie ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se člení do dvou hlavních kapitol. V teoretické části je vymezen obor hiporehabilitace a vysvětleny pojmy pedagogogicko-psychologické ježdění, hipoterapie a sport handicapovaných. Dále jsou zmíněny podmínky jaké je třeba splnit, aby se hiporehabilitace mohla realizovat v praxi.Stěžejní část práce spočívá v praktické části. V ní je představena Česká hiporehabilitační společnost, která má v oboru dominantní postavení. Dbá na odborné udržování a provádění metody. Následuje přehled hiporehabilitačních zařízení v České republice. Pozornost je věnována 3 organizacím, kde jsem stážovala - psychiatrická léčebna Bohnice, Aktivita a Tělovýchovná jednota Orion. Popsala jsem služby, které nabízejí. Největší pozornost je věnována metodice u nejčastějších diagnóz - mentální postižení, rettův syndrom, autismus, sluchové postižení, roztroušená skleróza mozkomíšní, pohybový aparát a závislosti. V každé kapitole je definována cílová skupina, metodika. Jako empirickou metodu jsem zvolila kasuistiky, ve kterých je popsán průběh a zdůvodnění terapie.The work is divided into two main chapters. The field of hipporehabilitation is defined in the theoretical part. There are explained the terms of pedagogical-psychological riding, hippotherapy and disabled sport. Furthermore, there are discussed conditions which must be satisfied that the hipporehabilitation could carry out in practice. The fundamental part of the work lies in the practical part. There is presented hipporehabilitative Czech company which is in a dominant position and sees to the maintenance and implementation of the method. The following is a summary of hipporehabilitative facilities in the Czech Republic. Attention is paid to 3 organizations where I underwent my scholarship - mental home Bohnice, Activity and Gym unity Orion. I describe services they offer. The greatest attention is paid to the methodology for the most common diagnosis - mental disability, Rett syndrome, autism, hearing disability, cerebrospinal multiple sclerosis, motion apparatus and addiction. The target group and methodology are defined in each chapter . As the empirical method I chose casuistries in which I describe the course and rationale of the therapy.