Název:
Srovnání konkurenceschopnosti východočeských lázní se zaměřením na problémy pohybového ústrojí
Překlad názvu:
Comparison of competitive advantage of east Bohemian spas with emphasis on locomotive organs problems
Autoři:
Kalbáčová, Iva ; Oponent B, (oponent) ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Srovnání konkurenceschopnosti východočeských lázní se zaměřením na problémy pohybového ústrojí Cíle práce: Zjištění konkurenčního postavení čtyř léčebných lázní ve východních Čechách a navržení individuálních příležitostí rozvoje pro slabší účastníky trhu. Metoda: Jedná se o smíšený výzkum, typu případové studie. Byl použit upravený německý model komparativní analýzy lázní s použitím primárních a sekundárních zdrojů dat. Výsledky: Objasňují postavení nejvíce konkurenceschopného a nejméně konkurenceschopného lázeňského místa ve zkoumané oblasti, vyhodnocují hodnotu potenciálu rozvoje a navrhují nové možnosti pro zvýšení návštěvnosti daných míst. Klíčová slova: Lázeňství, historie lázeňství, norma kvality, konkurenceschopnost, komparativní analýza, Lázně Bělohrad, Lázně Bohdaneč, Janské Lázně, Lázně Velichovky, léčebné metody, nabídky pro volný čas, marketingová komunikace.Title: Comparison of competitive advantage of east Bohemian spas with emphasis on locomotive organs problems Goal: Identification ofcompetitive position offour medical spas in east Bohemia and proposal ofindividua! development opportunities for weaker market competitors. Method: It is the mixed research, type of case study. It was used modi:fied german model of spa comparative analyse with application ofprimary and secondary data sources. Results: Clarify the position of the most competitive and the least competitive spa location in explored area, analyse the value ofmarket potential and propose new possibilities for increasing a visit rate of given locations. Keywords: Bathing, history of bathing, quality standard, competitive advantage, comparative analyse, Lázně Bělohrad, Lázně Bohdaneč, Janské Lázně, Lázně Velichovky, therapeutic methods, leisure time possibilities, marketing communication.