Název:
Využití internetových stránek KamiNet ve výuce jazyků u žáků se specifickými poruchami učení
Překlad názvu:
Use of internet sites KamiNet for teaching languages to pupils with specific learning disabilities
Autoři:
Balharová, Kamila ; Strnadová, Iva (oponent) Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem předkládané rigorózní práce je uvedení souboru metodických postupů využívajících webové výukové stránky KamiNet. Tyto stránky autorka vytvořila primárně pro žáky se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy jako pomůcku pro výuku českého a anglického jazyka. Součástí práce je též popis těchto stránek a analýza jejich využívání. Celá práce je rozdělena do osmi kapitol. První kapitola je věnována vymezení pojmu specifických poruch učení - definicím a výskytu. V druhé kapitole autorka seznamuje na základě informací z odborné literatury s novodobou koncepcí výuky jazyků v současné Evropě podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky a s jejím vlivem na koncepci výuky jazyků v České republice podle rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání včetně zřetele na žáky se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy. Ve třetí kapitole uvádí aktuální poznatky týkající se problematiky mediální výchovy a využití webových stránek ve výuce. Čtvrtá kapitola se věnuje vzniku a cíli webových výukových stránek KamiNet. V páté až sedmé kapitole autorka popisuje jednotlivé části KamiNetu (část češtiny, angličtiny i odkazů), který žákům i jejich pedagogům má pomáhat při výuce anglického a českého jazyka, a uvádí ukázky vyučovacích hodin, při kterých používá KamiNet. Osmá...The thesis aims at presenting the set of procedures using web learning sites KamiNet. The author developed these sites primarily for pupils with specific learning disabilities in secondary school as a tool for learning Czech language and English language. Description of these sites and analysis of their use is also part of presentation. The thesis is divided into eight chapters. The first chapter is dedicated to the concept of specific learning disabilities - definitions and occurrence. The second chapter contains new age conception of learning languages in current Europe according to Common European Framework of Reference for Languages, based on information provided by scholarly literature, and its influence on conception of learning languages in the Czech Republic according to general educational program for primary and secondary school, including respect to pupils with specific learning disabilities in secondary school. The current knowledge related to problems of medial education and usage of web sites in teaching is presented in the third chapter. The fourth chapter pursues formation and intention of web learning sites KamiNet. The author presents individual parts of KamiNet (part of Czech language, English language and links) along with examples of prototypical lessons in chapters five to seven....