Original title:
Evidence a zpracování informací kódovaných obrazovou formou u dětí pěti a sedmiletých
Translated title:
Filing and Processing of Coded Information in Picture Form for Children between Five and Seven Years of Age
Authors:
Dvořáková, Jana ; Kaslová, Michaela (advisor) ; Dvořák, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce vychází z předpokladu, že na počátku školní docházky převažuje v matematice smíšená komunikace obrazně akustická. Práce popisuje úskalí v procesu zpracování vyslovených informací u dětí před vstupem do školy a dětí v prvním ročníku školní docházky. Respektive do jaké míry lze toto úskalí eliminovat zařazením netradičních aktivit s převažující ústní komunikací Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The diploma work is based at the presumption that at the beginning of the school attendance a mixed picture - acoustic communication in mathematics is prevailing. The work describes the difficulty in the process of executing of pronounced information at the children of pre-school age and the children attending the first class at school. The work also describes how to eliminate this difficulty by including of some innovative activities in which an oral communication is prevailing. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/8852