Název:
Historické experimenty jako motivující prvek ve výuce chemie
Překlad názvu:
Historical experiments as a motivating element in chemistry teaching
Autoři:
Počepická, Katarína ; Dušek, Bohuslav (oponent) ; Holada, Karel (oponent) Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: V současnosti v českém školství probíhají změny, které kladou důraz na zvyšování kompetencí žáků. Cílem předkládané práce je přispět v tomto směru některými možnostmi ve výuce chemie a tím i k celkovému zlepšování výsledků vzdělávacího procesu. Chemie, jako učební předmět patří mezi předměty málo oblíbené, a proto při její výuce má mimořádnou úlohu motivace. Jednou se složek této motivace jsou historické reminiscence, které mohou vést žáky cestou historického poznání. V publikacích z historie chemie se dozvídáme vesměs pouze o tom kdy, kdo a z čeho co objevil, popřípadě lze nalézt schéma původní aparatury. Protože u původní literatury jsou konkrétní pracovní postupy velice těžce dosažitelné, je potřeba pro školní praxi navrhnout nové a dostupné pracovní postupy , které by tyto původní objevy ilustrovaly. Z uvedených důvodů je následující práce věnována právě tomuto problému. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)