Original title:
Význam spolupráce MŠ při nemocnici s rodiči hospitalizovaných dětí
Translated title:
The Importance of Co-operation amongst Nursery Schools and Hospitals and Parents with Hospitalized Children
Authors:
Lédlová, Michaela ; Havlová, Jana (advisor) ; Křivánek, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Za použití jedné z metod pedagogického výzkumu (dotazníku) bylo zjišťováno, do jaké míry je možná spolupráce mezi mateřskou školou při nemocnici a rodiči hospitalizovaných dětí, zda rodiče potřebují spolupracovat s učitelkou mateřské školy při nemocnici a jak ovlivňuje kvalitu spolupráce osobnost učitelky mateřské školy při nemocnici. Potvrdilo se, že spolupráce mateřské školy při nemocnici a rodičů je možná, pokud obě strany přistupují ke spolupráci vstřícně. Dále se potvrdilo, že rodiče potřebují spolupracovat s učitelkou mateřské školy při nemocnici. Získávají tak lepší představu o zvláštnostech předškolního věku, poznatky zdravotnické, psychologické a pedagogické. Také se potvrdilo, že kvalitu spolupráce osobnost učitelky ovlivňuje. Je zapotřebí empatie, respekt z její strany a profesionální pedagogický přístup k rodičům. Učitelka je hlavním integrujícím činitelem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)In using of one method of pedagogical research (questionnary) there was investigated to what degree a co-operation between a kindergarten at the hospital and the parents of hospitalized children is possible. It means if the parents have a need of the co-operation with the kindergarten's teacher and how the personality of the teacher affects a quality of the co-operation. It was confirmed the co-operation between the kindergarten and the parents is possible when both sides have a head approach. Furthermore it was confirmed the parents have a need of the co-operation with the kindergarten's teacher in the hospital. Thereby they can get a better view about the pre-school age particularities and they can get health, psychological and pedagogical knowledge. Also it was confirmed the teacher's personality affects the quality of the co-operation. The empathy, the teacher's respect a the professional pedagogical access arc necessary. The teacher is a main integral factor. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/8802