Original title:
Získávání cizojazyčných zkušeností prostřednictvím integrace múzických činností u dětí v předškolním věku
Translated title:
Acquiring of a Foreign-Language Experience by Children of a Pre-School Age by the Integration of Music Activities
Authors:
Píclová, Olga ; Kodejška, Miloš (advisor) ; Váňová, Hana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je vytvořit sytém získávání cizojazyčných zkušeností v anglickém jazyku u dětí 5-6 letých. Systém je založen na prolínání uměleckých činností s anglickými slovy a základními slovními spojeními. Prostřednictvím zpěvu, hry na Orffovy nástroje a pohybu tak dochází k snadnějšímu zapamatování anglických slov a slovních spojení. Elementární umělecké činnosti jsou spojeny s emocionálním prožíváním. Tak se prohlubuje zájem o anglický jazyk. Práce je spojena s výzkumem, který je v závěrečné části vyhodnocen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The objective of this thesis is to create a method for gaining foreign-language experience by 5-6 year olds learning English. The method is based on interconnecting artistic activities with English words and basic collocations. Through singing, games, movement and playing Orffs instruments, English words and phrases are more easily stored in the children's memories. The elementary artistic activities are associated with the emotional feelings. This is a way to deepen interest in the English language. The thesis also includes research that is evaluated in the final part. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/8581