Original title: Program pro rozvíjení asertivních dovedností u adolescentů
Translated title: Proposal of assertiveness training for adolescents
Authors: Sedmihradská, Alexandra ; Lorenzová, Jitka (referee) ; Vališová, Alena (advisor)
Document type: Master’s theses
Year: 2007
Language: cze
Abstract: Práce se zabývá asertivitou jako jednou z oblastí komunikace a jejím využitím v pedagogickém prostředí. Cílem práce bylo nastínit základní teoretická východiska a principy asertivity a navrhnout komplexní tréninkový program pro výcvik asertivních dovedností na střední škole. V současné době ubývá přirozených situacích stimulujících rozvoj sociálních dovedností. Zůstává stále méně času pro společné kontakty v rodině, ve škole, mezi vrstevníky, na pracovišti. Zároveň je i více možností, jak se stáhnou do soukromí a vyhnout se přímým a nezprostředkovaným sociálním kontaktů. Současně se však kladou nové požadavky na sociální kompetence a jejich úroveň. Stejně jako se mluví o nutnosti minimální počítačové gramotnosti, dochází postupně k potřebě základní sociálně-psychologické gramotnosti, jejíž součástí budou základní sociálněpsychologické dovednosti. S ohledem na tuto situaci může výcvik asertivních dovedností do určité míry kompenzovat tyto nedostatky. Může přispívat k rozvoji reflexe sebe sama i druhých lidí, komunikačních dovedností, kultivovat vyjadřování i přijímání emocí, upozornit jedince na jeho silné stránky a rezervy v jednání s lidmi.

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/8245

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-270865


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2017-04-24, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share