Original title:
Rozvoj čtenářství v primární škole
Translated title:
The Development of Reading in Primary School
Authors:
Pošmourná, Markéta ; Tomková, Anna (advisor) ; Marušák, Radek (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2006
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předložená diplomová práce se zabývá rozvojem čtenářství na prvním stupni základní školy v podmínkách probíhající reformy našeho školství. Práce je věnovaná problematice čtenářství, schopnostem a dovednostem s ním spojených, jeho významu a vztahu ke klíčovým kompetencím žáka. Zabývá se metodami, pomocí kterých lze čtenářství rozvíjet, a to především přístupy dramatické výchovy a programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Těžištěm práce je praktická část, která je vedena jako akční výzkum. Konkrétní metody a přístupy jsou ověřovány v praxi, vlastní lekce jsou podrobovány reflexi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The diploma work presented here deals with development of reading practice on the first stage of elementary school in conditions of the contemporary reform of our school system. The work focuses on questions of reading practice, abilities and skills connected with it, its importance and its relation to pupil's key competences. It concerns methods by means of which reading practice can be developed, particularly the approaches of Drama Education and Pleading and Writing for Critical Thinking programme. The centre (basis) of the work is the practical part worked out as action research. Individual methods and approaches have been tested in practice (real situations) and the own lessons have been analysed and reflected. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/7746