Original title: Vybrané otázky školské komunikace
Translated title: Selected Problems of School Communication
Authors: Prouzová, Romana ; Váňová, Miroslava (advisor) ; Kamiš, Karel (referee) ; Höflerová, Eva (referee)
Document type: Doctoral theses
Year: 2006
Language: cze
Abstract: Diference v současném pojetí obecné pedagogiky se zřetelem ke vztahu učitele a žáka v kontextu pedagogické a školské komunikace. Cílem tohoto úvodního výkladu je vyjít z novějších prací zaměřených na obecně pedagogickou problematiku, a to právě z těch prací, které jsou svým charakterem určeny ktomu, aby ovlivňovaly především posluchače pedagogických oborů na vysokých školách, zejména na pedagogických fakultách. Půjde nám při tom o to, abychom zjistili, nakolik vytvářejí prostor pro současné chápání komunikace mezi učitelem a žákem. Jak bude dále zřejmé, nechceme tuto komunikaci chápat v úzkém smyslu a v zjednodušené diferenciaci zvlášť na činnosti vzdělávací a zvlášť na činnosti výchovné. Jde naopak o pohled komplexní, syntetický - začleňující komunikaci učitele a žáka do celku vzdělávacího a výchovného procesu uskutečňovaného ve školním prostředí. Proto nepůjde o celkové posouzení a zhodnocení těchto prací, další řádky budou zaměřeny na to, do jaké míry jsou slučitelné s podobory pedagogických věd jako je pedagogická komunikace a školská komunikace (srov. podrobněji dále). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords: disertace; pedagogická komunikace

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/7564

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-270048


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Doctoral theses
 Record created 2017-04-24, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share