Original title: Edukace žen s Postmastektomickým syndromem
Translated title: Foreknowledge of women with post breast therapy pain syndrome
Authors: Stará, Iveta ; Archalousová, Alexandra (advisor) ; Chvátilová, Pavlína (referee) ; Plechatá, Věra (referee)
Document type: Bachelor's theses
Year: 2006
Language: cze
Abstract: Edukace žen s Postamastektomickým syndromem V závěrečné bakalářské práci jsem se pokusila představit jeden z mnoha problémů, který nás ženy může potkat. Nádorové onemocnění prsu je v současné době jedním z nejčastějších maligních onemocnění u žen a může postihnou každou z nás. Pravděpodobnost následného vzniku postamastektomického syndromu je velmi vysoká. Právě edukace je jedním z nástrojů jak ženy mohou předcházet vzniku a rozvoji postmastektomického syndromu. V teoretické části je přiblížena problematika karcinomu prsu, jeho diagnostika a terapie, dále postmastektomický syndrom, jeho etiologie, diagnostika, léčba. Poslední částí je edukace, její definice, výukové metody a cíle. Výzkumnými cíli bylo zjistit, jak vysoká je míra informovanosti žen o tomto onemocnění, zda jsou dostatečně poučeny o terapii, komplikacích, ošetřování postižené končetiny a dodržování zásad. Na závěr, bych chtěla shrnout, že tato práce mi přinesla ucelený pohled na edukaci pacientek s tímto postižením, na kvalitu poskytovaných informací odbornými lékaři a sestrami lymfoterapeutkami. Vzdělávání těchto pacientek je na velmi dobré úrovni a má vliv na dodržování režimových a léčebných opatření.

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/6292

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-268697


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses
 Record created 2017-04-24, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share