Original title: Využití příběhu při práci s dětmi
Translated title: The Use of Stories when working with Children
Authors: Nováková, Lenka ; Marušák, Radek (referee) ; Pokorná, Věra (advisor)
Document type: Master’s theses
Year: 2006
Language: cze
Abstract: V teoretické části jsem se zabývala tím, proč na děti tak mocně působí poh y mají příběhy obecně v životě člověka takový význam. Dále jsem představila několik p g pro děti, které na silném vlivu příběhů stavějí. Hlavní jednotící linií mého zamyšlení nad emi programy byla míra a způsob zapojení dětí do děje příběhu. K přesnějšímu nalezeni ro e e vztahu k příběhu a k porozumění tomu, co vlastně tato role obnasi, mi posloužila teorie příběhu. . V souvislosti s těmito tématy jsem opakovaně zdůrazňovala otázku zřdpov^ ^ zodpovědnosti za svůj příběh. Poukázala jsem na to, jak podstatnou roli j v lidském životě a jak k jejímu rozvoji mohou přispívat pohádky a pribehy vůbec. Uve a j Aristotelovu myšlenku, podle které je příběh nápodobou jednání a teorie některý ji dále rozvíjejí. Ricoeur upozorňuje na to, že příběh poskytuje člověku určitý odstup od re ty ^ zavedeného způsobu nazírání na ni. Zároveň má příběh stejnou strukturu jak " tak, jak jsme zvyklí ji vnímat. Poskytuje nám tak prostor pro získání urč'tý zkušeností mimo naši bezprostřední realitu a umožňuje uplatnit je v našem každo Mezi takové zkušenosti patří právě zkušenost s vedením vlastního příběhu a zo p něj. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/2675

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-268001


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2017-04-21, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share