Original title: Zvyšování informační gramotnosti v podmínkách Evropské unie: vybrané iniciativy
Translated title: Information literacy improvement under European Union conditions: selected initiatives
Authors: Vaňkát, Jiří ; Landová, Hana (advisor) ; Dombrovská, Michaela (referee)
Document type: Bachelor's theses
Year: 2006
Language: cze
Abstract: Cílem bakalářské práce Je zmapovat situaci v oblasti informačního vzdělávání v Evropské unii. První kapitola popisuje/Y význam vzdělávání ve vztahu k zaměstnanosti, jakožto součásti evropské soEiální politiky. Důraz je kladen na důležitost informační výchovy v současné informační společnosti založené na využívání informačních a komunikačních technologií. Kapitola též popisuje Lisabonskou strategii a další důležité dokumenty zabývající se evropskou vzdělávací politikou. Součástí kapitoly je těž stručná komparace se situací v USA a Austrálii. Ve druhé kapitole jsou popsány programy Evropské ume podporující mobilitu studentů, učitelů a výzkumných pracovm1ců po Evropě, vybrané projekty zaměřené na rozvoj informační gramotnosti a možnosti využívání strukturálních fondů při vytváření těchto projektů. Třetí kapitola popisuje situaci v oblasti informačního vzdělávání ve Velké Británii. Poslední část práce se týká budoucího možného vývoje v oblasti rozvoje informační gramotnosti v České republice.

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/4389

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-267191


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses
 Record created 2017-04-21, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share