Název:
Umělecká výchova jako prevence - případová studie dvojvaječných dvojčat
Překlad názvu:
Art Education as Prevention - Case Study of Fraternal Twins
Autoři:
Tobiášová, Diana ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Hošek, Václav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2006
Jazyk:
cze
Abstrakt: Název: Umělecká výchova jako prevence - Případová studie dvojvaječných dvojčat Art education as prevention - A case study offraternal twins Cíl práce: Cílem této studie je zjistit, které prostředky z oblasti umělecké výchovy ponejvíce ovlivňují zdravý vývoj dětí - sourozenců, v mém případě dvojčat chlapců, předškolního věku, jejich zralost pro mateřskou školu a následně pak jejich školní zralost. Metoda: Kvalitativní výzkum, ve kterém jsme sledovali dvojvaječná dvojčata. Pozorováním, zaznamenáváním a komparací chování, jevů a názorových posunů od narození po nástup do MŠ (3roky a 5 měsíců) jsme zjišt'ovali efektivitu působení Umělecké výchovy (Pohybová, Hudební, Výtvarná a Pracovní), posuny v motorickém vývoji, chování, projevech a posléze komunikačních dovedností. Výsledky: Z výsledků pozorování dvojčat je patrné, že prostředky umělecké výchovy kladně ovlivnili sledovaná dvojvaječná dvojčata. Znamená to, že dvojčata dohnala zpoždění senzomotorického vývoje. Prostředky umělecké výchovy tedy nebyly pouze preventivní, ale v počátku ranného věku dvojčat i terapeutické. Klíčová slova: Prenatální komunikace, rooming in, bonding, attachement, pohybová výchova, výtvarná výchova, hudební výchova, pracovní výchova, dvojčata, kreativita. 2