Název:
Poznávání přírody na 1.stupni - náměty a projekty s botanickou, zoologickou a ekologickou tématikou
Překlad názvu:
Understanding Nature in the Lower Grades of Primary School - Topics and Projects with Botanical, Zoological and Ecological Themes
Autoři:
Vedralová, Jitka ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Ziegler, Václav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2006
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření souboru botanických, zoologických a ekologických námětů pro praktické činnosti v hodinách prvouky a přírodovědy i při různých mimoškolních akcích. Práce je členěna na několik částí. První část se zabývá zpracováním obsahů vzdělávacích programů a učebnic pro 1. stupeň a jejich hodnocením z hlediska zařazení praktických činností a ekologie. Výzkumná část je věnována zjišťování výukových metod při poznávání přírody v hodinách prvouky a přírodovědy a celkovému zájmu pedagogů o praktické činnosti. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracovány do grafů. V praktické části se zabývám tvorbou biologických námětů, které mají učitelům prvního stupně pomoci obohatit hodiny prvouky a přírodovědy a dětem zprostředkovat opravdový zážitek zvláštního pozorování a zkoumání. Náměty jsou doplněny o pracovní listy a protokoly. Přílohu tvoří několik vyplněných dotazníků a pracovních listů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The main objective of my diploma paper is to create a set of botanical, zoological and environmental topics to be touched upon during practical activities in biology classes, as well as during various extracurricular activities. The thesis is divided up into several parts. The first is concerned with elaborating the various subject matters for educational programs and the relevant first-academic-level* textbooks. Simultaneously, it also assesses the achieved level of practical activities and environmentalism of the two The part focused on research pursues to determine the educational methods of discovering nature, as applied in the biology classes. This part also pays attention to the general interest and encouragement towards practical activities on the pedagogues' part. The survey results are then charted into graphs. In the practical part I mean to focus on establishing the biology topics relevant for the first-academic-leveľ pedagogues, which should enable them to variegate the biology classes so that the students could enjoy the immediate quality experience of their very own observations. The proposals have been appended with work sheets and protocols. The appendix consists of several filled- out questionnaires and work sheets. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)