Original title:
Posilovací cvičení jako součást kompenzačních cvičení žáků na 1.st.ZŠ
Translated title:
Weight-lifting as a Part of Compensation Training for Pupils in the Lower Grades of Primary School
Authors:
Vinšová, Jitka ; Zachariášová, Jana (advisor) ; Mojžíš, Otakar (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2006
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Ve své diplomové práci se zabývám posilovacím cvičením v rámci kompenzačního cvičení. Toto téma jsem si vybrala, protože jsem sama na sobě začala pociťovat důsledky mého ne příliš aktivního způsobu života. Moje svaly ochabovaly, správného držení těla už jsem nebyla dávno schopná a přidaly se i bolesti páteře. Východisko z této situace je "prosté". Stačí svou nečinnost, či jednostranné zaměstnání kompenzovat vhodným pohybem, mezi které patří i posilování ochablých svalů. Takové problémy se bohužel vyskytují u stále mladších jedinců. Neustále přibývá dětí s nedostatkem pohybu. Právě s nástupem povinné školní docházky a změnou denního režimu dochází k dramatickému omezení pohybu, ať už ve škole, nebo v mimoškolních aktivitách. Děti jsou "nucené" ke statické činnosti ve škole a ve volné chvíli nedostatek pohybu samy často nekompenzují. Sezení ve školních lavicích, nadměrná váha školních aktovek, nedostatečná pohybová aktivita či její úplné nahrazování různými statickými činnostmi, vede postupně k deformacím pohybového aparátu a špatnému držení těla. Právě kompenzační cvičení vyrovnávají tyto negativní jevy. Pomáhají především zajistit správné držení těla, což patří mezi hlavní cíle vyučování tělesné výchovy na prvním stupni. Kompenzační cvičení posilují ochablé kosterní svaly, vyrovnávají případnou svalovou...Das Ziel der Diplomarbeit ist die Analyse der Kraftübungen. Die Betonung der Gesundheitsfolgen der Kraftübungen. Es wurde beschreiben, welche es Formen und Arten in den Kraftübungen gibt. Durch eine Forschung stelle ich fest, welche Kraftübungen am häufigsten in Sportstunden in Grundschulen benutzen sind.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/3804