Original title:
Komunikace svépomocného spolku pro lidi se sociální fobií
Translated title:
Comunication of Self-help Group Focused on People Suffering from Social Phobia
Authors:
Vyšatová, Tereza ; Navrátil, Jiří (advisor) ; Moree, Dana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je navržení nových způsobů komunikace svépomocného spolku pro lidi se sociální fobií. Teoretická část práce se zabývá perspektivami pohledu na svépomocné skupiny a modelem participace zohledňujícím sociodemografický profil, bariéry účasti a motivaci k účasti jakožto faktory ovlivňující participaci. V empirické části je popsáno zdůvodnění výběru dotazníkového šetření a rozhovorů jako metod sběru dat. V části "výsledky a diskuze" prezentuji výsledky analýzy vnější komunikace, charakteristik cílové skupiny, motivace k účasti na svépomocné skupině, bariér v účasti na svépomocné skupině a na základě zjištěných údajů navrhuji komunikační opatření zohledňující cílovou skupinu.The aim of this thesis is to propose new ways of communication of the self-help group focused on people suffering from social phobia. The theoretical part deals with perspectives of self- help groups and participation model taking into account socio-demographic profile, barriers to participation and motivation to participate as factors influencing participation. In the empirical part the reasons for the selection of questionnaires and interviews as data collection methods are described. In the part "results and discussion" I present the results of the analysis of external communication, the characteristics of the target group, the motivation to participate in the self-help group, barriers to participation in the self-help group and I propose new ways of communication adapted to the target group.
Keywords:
Barriers to Participation; Motivation to participate; Participation; Self-help Group; Sociodemographic Profile; bariéry účasti; motivace k účasti; participace; sociodemografický profil; Svépomocná skupina
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/3606